VIDEO: Alăptarea la sân este componenta cheie a viitorului copiilor
În săptămâna 1-7 august, în mai mult de 170 de țări ale lumii are loc „Săptămâna Mondială a Alăptării la Sân", eveniment propus de Organizația Mondială a Sănătății. La 20 de ani de la declarația Innocenti a UNICEF și după o reducere cu 4,2 milioane de decese în rândul copiilor sub 5 ani, evenimentul este un nou apel pentru promovarea alimentației naturale a copiilor.
Malnutriția este încă responsabilă de moartea în fiecare an a 8,8 milioane de copii cu vâsta sub 5 ani. În același timp, ea este cel mai mare factor de risc la copii. Două treimi dintre aceste decese au loc în primele luni ale vieții și sunt asociate cu practici de alimentație incorecte: hrănirea cu biberonul, alimente complementare nepotrivite ca substanță sau ca timp al administrării.
Apelul OMS se adresează unităților sanitare și lucrătorilor din domeniul sănătății pentru implementarea unui set de 10 pași în privința alăptării la sân. Laptele matern este alimentul ideal pentru nou-născuți și prunci. Este sigur, conține nutrienții necesari dezvoltării și anticorpii care protejează organismul copilului. Deși hrănirea exclusivă prin alăptarea la sân în timpul primelor 6 luni este recunoscută ca un curent prezent în mai multe țări, sunt însă foarte multe mame care renunță la alimentația exclusivă la doar câteva săptămâni de la naștere.
„Se estimează că, la nivel mondial, 35% dintre copiii cu vârste între 0-6 luni sunt hrăniți exclusiv cu lapte matern, afirmă dr. Elizabeth Mason, directorul Departamentului de Sănătate și dezvoltare a pruncului, copilului și adolescentului din cadrul OMS. Dr. Mason consideră că dacă alăptarea s-ar continua până la doi ani, chiar dacă nu exclusiv, și ar fi compensată cu o alimentație bogată nutrițional, atunci viețile a 1,5 milioane de copii ar fi salvate anual.
„O rată crescută a alăptării este o componentă cheie în planul de a îmbunătăți nutriția pruncilor și a copiilor", afirmă Randa Saadeh, coordonatoarea programului Nutrition in the Life Course a OMS. „Un efort înnoit de a face din spitale „locuri prietenoase pentru prunci" are potențialul de a da acestor copii un start sănătos în viaţă".
Studiile efectuate de IOMC (Institutul pentru Ocrotirea Mamei şi a Copilului) arată că, pe plan naţional, un procent foarte mic, de numai 16% dintre copiii cu vârste cuprinse între o lună şi şase luni, beneficiază exclusiv de lapte matern. Perioada medie de alăptare este de 3,9 luni, în condiţiile în care specialiştii recomandă un minim de şase luni de alăptare. În 2004, doar 12% dintre nou-născuţi au fost alăptaţi în prima oră de după naştere, conform Studiului Sănătăţii.
Săptămâna Mondială a Alăptării la Sân comemorează 20 de ani de la Declaraţia „Innocenti", care cerea implementarea celor 10 paşi în maternităţi. Cei 10 pași propuși sunt folosiți în spitale din peste 150 de țări, între care și România.
1. O politică proalăptare scrisă, afișată și comunicată în instituție
2. Instruirea personalului pentru implementarea politicii
3. Informarea gravidelor cu privire la beneficiile și managementul alăptării
4. Îndemnarea și ajutorarea mamelor de a alăpta în prima jumătate de oră de la naștere
5. Instruirea mamelor cu privire la alăptare și menținerea lactației chiar dacă sunt separate de copiii lor
6. Restricția de la consumarea altor alimente sau lichide în afara laptelui, cu excepția indicației medicului
7. Practicarea și oferirea condițiilor pentru „statul împreună", mamă și copil, 24 de ore pe zi
8. Încurajarea alăptării la cerere, ori de câte ori copilului îi este foame
9. Eliminarea suzetelor și a altor elemente de liniștire a pruncilor
10. Constituirea de grupuri suport și mame cu experiență pentru consilierea la ieșirea din maternitate.
Taguri:
Recomandăm:
-
Cine ne-a furat scrisorile de dragoste? Eliza Berzescu | 07 feb 2012 -
Credința din portofel și credința din suflet Alina Kartman | 03 feb 2012
În raportul intermediar din cadrul Mecanismului de Cooperare şi Verificare, Comisia Europeană a lăudat, din nou, activitatea Direcţiei Nationale Anticoruptie şi Agenţiei Nationale de Integritate, iar Consiliul Superior al Magistraturii şi Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie au fost din nou criticate (România liberă)PREGĂTIRI DE RĂZBOI Ambasadele din Israel se tem de un atac cu rachete din partea Iranului
Mai mulţi diplomaţi aflaţi la post în Israel au solicitat măşti de gaze, iar ambasadele întocmesc planuri în caz de atac cu rachete, de teamă că mii de israelieni cu dublă cetăţenie vor cere evacuarea din ţară dacă va izbucni un conflict cu Iranul. (Realitatea)Rusia avertizează că atitudinea Israelului faţă de Iran ar putea avea consecinţe catastrofale
Speculaţiile Israelului privind fabricarea în Iran a unor arme nucleare ar putea avea consecinţe catastrofale, a declarat miercuri un oficial de rang înalt din cadrul Ministerului rus de Externe, Mihail Ulianov. (Mediafax)Preşedintele israelian Shimon Peres adresează un mesaj de pace poporului iranian
Preşedintele israelian Shimon Peres a adresat miercuri un mesaj de pace poporului iranian în timpul unui discurs în Parlament, în ciuda deceniilor de animozitate între cele două ţări. (Agerpres)Le Monde: Efectele sancțiunilor comerciale adoptate de Europa și SUA împotriva Iranului devin vizibile
Urmând exemplul Uniunii Europene, China și Japonia au redus importurile de petrol din Iran, limitând astfel veniturile Teheranului și o sursă esențială de schimb valutar. (Le Monde)




