Familiile numeroase fac bine la inimă

29 nov 2011 | Sănătate

Femeile care au mai mulți copii au mai puține probleme cu inima, susțin oamenii de știință de la Universitatea California (San Diego, SUA), citați de Daily Mail.

 

familie mareSe pare că femeile care trec prin patru sau chiar mai multe nașteri sunt mai puțin expuse riscului de a muri din cauza unor boli cardiace, decât femeile care nu au avut niciodată copii.

 

Potrivit unui studiu efectuat pe 1.300 de rezidente ale Californiei de sud, aflate la menopauză, nașterile sunt un factor important de prevenire a atacurilor cardiace. Un nivel ridicat de hormoni de sarcină poate avea efecte benefice asupra vaselor de sânge, spun cercetătorii.

 

Desigur, nu este de neglijat nici faptul că femeile cu familii mai numeroase beneficiază de un sprijin social mai mare atunci când îmbătrânesc.

 

Marni Jacobs, autoarea studiului publicat în Fertility and Sterility, susține că cercetarea sa arată că „riscul de deces din cauza unei boli cardio-vasculare scade considerabil la femeile care au avut mai mult de patru sarcini." Totuși, potrivit cercetătoarei, „mecanismul care generează această scădere a riscului este necunoscut. Ar putea fi o reflectare a sănătății mai mari a femeilor mai fertile, sau un efect al expunerii prelungite la un nivel ridicat de estrogen... sau sprijinul social primit dintr-o familie mai mare."

 

Profesorul Donald Peebles, purtător de cuvânt al Colegiului Regal al Obsetricienilor și Ginecologilod din Marea Brtanie apreciază că rezultatele studiului citat ar trebui analizate și prin prisma faptului că, așa cum arată alte studii, femeile infertile prezintă un risc mai mare de a dezvolta boli de inimă.

 

„Se știe că femeile care vor să rămână însărcinate și nu pot sunt mai predispuse la boli cardiovasculare, și din cauza unor probleme precum ovarele polichistice," a declarat profesorul, pentru Daily Telegraph.

 

Fundația britanică Heart recomandă renunțarea la fumat, respectarea unei diete sănătoase și practicarea regulată a unui sport, pentru a reduce riscul de boli cardiovasculare de-a lungul vieții.

RSS general RSS ştiri RSS bloguri
Newsletter
[x] Închide

Abonează-te la newsletter-ul ST şi vei primi, cu frecvenţa aleasă de tine, informaţii despre actualitatea care te interesează.
ATENŢIE: Pentru a te asigura că newsletterul nu va fi blocat de filtrul anti-spam, adaugă adresa newsletter@semneletimpului.ro în 'Address Book'/'Contacts'

ULTIMELE ADĂUGATE [x]

Noua Zeelandă ar putea fi prima țară în care nu se fumează Provocările unei noi realități: era post-antibiotice Cea mai recentă cură de slăbire: „Dieta lui Dumnezeu" Citeşte mai mult