Dieta fără carne susține viața planetei
Un studiu realizat de Universitatea Norvegiană de Ştiinţă şi Tehnologie, în cadrul unui program ONU pentru mediu, arată că industria cărnii are o contribuţie majoră la încălzirea globală şi pierderile de habitat. Altfel spus, țara arde şi baba mănâncă friptură - o mutaţie în folclor, care merge mână în mână cu încălzirea globală şi cu impactul pe care consumul de carne îl are asupra acestui fenomen.
În 2050, când populaţia va atinge probabil pragul de 9 miliarde de locuitori, va fi extrem de dificil ca această populaţie să se hrănească, avertizează studiul, intitulat „Evaluarea impactului de mediu al consumului şi producţiei: Produse şi materiale prioritare".
Creşterea cererii pentru carne pune presiune pe industria agricolă, iar agricultura, surprinzător pentru mulți, are un impact negativ asupra mediului mai mare decât industria producătoare de ciment, au descoperit autorii studiului.
„Carnea înseamnă folosire în exces a apei şi generează o cantitate mare de gaze cu efect de seră," susţine şi lordul Stern, fost economist la Banca Mondială, într-un interviu acordat publicaţiei britanice The Times. „Din cauza cărnii, există o anumită presiune asupra resurselor Pământului. O dietă vegetariană este mai bună", a spus lordul Stern, întrucât metanul eliberat direct de porci şi vaci este de 23 de ori mai puternic decât dioxidul de carbon.
Doi cercetători citaţi de The Telegraph, Tony McMicheal de la Universitatea Naţională din Australia şi John Powles de la Universitatea Cambridge din Marea Britanie, consideră că, la nivel global, o reducere chiar şi de 10% din consumul de carne ar putea avea un efect semnificativ pentru reducerea încălzirii globale.
Renunţarea la consumul carne este însă doar jumătate din drum. Potrivit unui studiu realizat de oamenii de ştiinţă de la Universitatea Cranfield, din Marea Britanie, chiar şi înlocuitorii de carne, precum soia sau lintea, pot dăuna mediului, atunci când sunt importaţi de la distanţe mari şi când se consumă cantităţi mari de energie pentu procesarea lor. Concluzia studiului citat în Curierul Naţional, este că valoarea ecologică a vegetarianismului depinde mult de tipul de mâncăruri care sunt consumate ca alternativă la carne.
Taguri:
Recomandăm:
- Raport NOAA susține încălzirea globală
- Al Gore către climatosceptici: veţi fi condamnaţi ca rasiştii!
- UE se încinge împotriva încălzirii globale
- Studiu despre încălzirea globală acuzat de erori
- „Cea mai grea iarnă a mileniului”, o speculație mediatică
- Planeta s-ar putea încălzi cu 4 grade până în 2060
- 2010 ar putea fi cel mai călduros an din istorie
ARTICOLE SIMILARE
-
Cine ne-a furat scrisorile de dragoste? Eliza Berzescu | 07 feb 2012 -
Credința din portofel și credința din suflet Alina Kartman | 03 feb 2012
Liderii religioși au fost dați afată din regiuna Cașmir, sub acuzația de „convertire forțată". (CrossWalk)Aniversarea Constituţiei apostolice despre studierea şi folosirea limbii latine
La 22 februarie 1962, Papa Ioan al XXIII-lea a semnat Constituţia apostolică Veterum Sapientia despre studierea şi folosirea limbii latine, în care dorea, între altele, crearea unui Academicum Latinitatis Institutum. (Catholica.ro)Un pastor dorește să fie primul președinte de culoare al Convenției Baptiste de Sud (SUA)
Rev. Fred Luter pare a fi favoritul pentru funcție, au declarat mai mulți lideri baptiști. (USA Today)Poziția ierarhilor din Mitropolia Clujului privitoare la reechilibrarea teritorială a celor două Mitropolii ardelene
Ierarhii Mitropoliei Clujului consideră îndreptățită orice discuție privitoare la reechilibrarea teritorială a celor două mitropolii ardelene, care însă trebuie să pornească de la principiul că aceste două structuri canonice sunt complementare și nu concurente. (Ziarul Lumina)"Tineri deschişi vieţii", tema Zilei Naţionale pentru Viaţă din Italia
Biserica din Italia a sărbătorit, pe 5 februarie 2012, Ziua Naţională pentru Viaţă, cu tema "Tineri deschişi vieţii". (Catholica.ro)




