Chipsuri, dulciuri și băuturi cu acid - „demonii” kg în plus
Chipsurile de cartofi sunt cel mai mare demon din spatele kilogramelor în plus, scrie AP citând un studiu major al Harvard University. Chipsurile sunt cele mai periculoase, urmate de băuturile carbogazoase, dulciurile și înghețata.
Două treimi dintre adulții americani sunt supraponderali sau obezi. La copii obezitatea s-a triplat în ultimele trei decenii. Ce mâncăm și modul în care consumăm energia obținută are un impact mai mare decât exercițiul fizic sau celelalte obiceiuri prin care vrem să ne controlăm greutate, spune studiul realizat de cercetători de la Harvard University. Rezultatele acestuia au fost publicate în ediția de ieri a New England Journal of Medicine. Mesajul studiului este simplu: consumați mai multe fructe, vegetale, cereale și nuci; reduceți cartofii, carnea, dulciurile și băuturile acidulate.
„Nu există ceva magic în controlul greutății", confirmă unul dintre liderii echipei de cercetare, Dr. Frank Hu. „Dieta și exercițiul fizic sunt importante pentru a preveni creșterea în greutate, dar dieta joacă rolul mai important."
Doctorii au analizat dieta și stilul de viață a peste 120.000 de oameni în cadrul a trei studii pe termen lung, până la 20 de ani. Niciunul nu era obez la începutul studiului. În medie au luat în greutate 10kg. La fiecare patru ani alimentația a contribuit cu 2kg iar exercițiul, pentru cei care au făcut exerciții fizice, a redus cu sub 1kg. Cel mai mare inamic a fost decoperit în punga de chipsuri. O porție de chipsuri de 15 bucăți sau 160 de calorii a dus la 1kg de greutate corporală în plus, în 4 ani. Chipsurile „sunt foarte gustoase și au o textură foarte plăcută. Iar oamenii nu mănâncă doar câteva chipsuri. Ci o pungă întreagă", afirmă expertul în probleme de obezitate Dr. F. Xavier Pi-Sunyer de la spitalul St. Luke's-Roosevelt din New York.
Dulciurile și alte deserturi au însemnat doar 200g în aceeași perioadă, iar băuturie carbogazoase au adăugat 450g. Între alți factori, creșterea în greutate are ca explicații și consumul de alcool, sedentarismul, lipsa sau surplusul orelor de somn (față de media de 6-8 ore pe noapte). „În mod instinctual oamenilor le plac grăsimile și dulciurile", spune Dr. David Heber, director al Center for Human Nutrition din partea University of California. „De aceea le spunem oamenilor întotdeauna să mănânce fructe și vegetale."
La începutul lunii guvernul american a prezentat un nou simbol al alimentației sănătoase, farfuria, în care vegetalele și cerealele ocupă un loc important pentru o dietă sănătoasă.
Taguri:
obezitate infantila, alimentatie, sanatoasa, bauturi carbogazoase, fructe,
Recomandăm:
- Ungaria introduce „taxa pe chipsuri”
- Burgerii încă se vând mai bine decât salatele
- Acuzate că produc cancer, Coca-Cola şi Pepsi îşi schimbă reţeta
- 4 lucruri care confirmă că „un măr pe zi ţine doctorul departe”
- Reclamele pentru junk food îi influenţează pe copii
- Ungaria introduce taxa pe sare, zahăr și grăsimi
- Hrana sănătoasă scade riscul de Alzheimer
ARTICOLE SIMILARE
Acuzaţii în atentatul de la 11 septembrie vor ca Barack Obama şi George W. Bush să depună mărturie
Avocaţii acuzaţilor de atentatul de la 11 septembrie au solicitat ca opt înalţi responsabili americani, printre care Barack Obama şi George W. Bush, să depună mărturie în faţa instanţei, susţinând că discursurile lor "incendiare" timp de 10 ani au afectat echitatea procesului. (Mediafax)
Un procuror cere pedeapsa capitală împotriva fostului preşedinte tunisian Ben Ali
Procurorul Tribunalului militar din Kef a cerut miercuri pedeapsa capitală împotriva fostului preşedinte tunisian Zine El Abidine Ben Ali, judecat în contumacie pentru rolul său în represiunea revoltei populare în ianuarie 2011, a anunţat o sursă judiciară militară. (France 24)
Bloomberg: Recapitalizarea băncilor greceşti ar putea opri retragerile de depozite
Fondul Elen de Stabilitate Financiară a aprobat marţi seară recapitalizarea National Bank of Greece, EFG Eurobank Ergasias, Alpha Bank şi Piraeus Bank cu 18 miliarde euro. (Wall Street)
Hillary Clinton: SUA au piratat site-uri Al-Qaida pentru a-i contracara propaganda
Experţi americani au reuşit să spargă site-uri de Internet deţinute de militanţi Al-Qaida din Yemen şi să difuzeze mesaje care să contracareze propaganda mişcării islamiste, a declarat miercuri seară secretarul de Stat al SUA, Hillary Clinton.(Mediafax)
Statele Unite nu mai ajută financiar Pakistanul, în semn de protest
Senatul american a votat să taie câte 1 milion de dolari din ajutorul financiar pentru Pakistan, pentru fiecare an pe care doctorul Shakil Afridi, cel care a ajutat de găsirea lui Bin Laden, o va petrece în închisoare. (Guardian)
Siria a pierdut 4 miliarde de dolari din cauza sancţiunilor
Ministrul sirian al Petrolului a dat vina pe sancţiunile impuse Siriei, pentru lipsuri în bunurile de bază, care au costat economia Sirie 4 miliarde de dolari. (USAToday)
Noua rundă de negocieri nucleare cu Iranul a fost stabilită
Puterile mondiale şi Iranul au hotărât să mai organizeze o serie de negocieri pe baza temerilor nucleare, ce va avea loc la Moscova, în luna iunie. (USAToday)
Coreea de Nord merge mai departe cu programul nuclear
Imagini din satelit arată că liderii ţării se ocupă de refacerea unei staţii de lansare vechi din nord-estul ţării, unde încap rachete mai mari, cum ar fi vehicule de lansare spaţială şi rachete intercontinentale. (USAToday)
Bud, primul uragan al sezonului, a atins categoria a doua în largul coastelor Mexicului
Uraganul, cu rafale de vânt în vârtej care ating 165 de kilometri pe oră, se afla la aproximativ 445 de kilometri de oraşul Manzanillo, dar nu ameninţa, pentru moment, continentul. (Mediafax)
Alte două cutremure în Italia au provocat noi pagube la clădirile deja avariate de seismul de duminică
Ambele cutremure au fost resimţite puternic, deoarece s-au produs la adâncime mică, de numai patru kilometri. (Mediafax) Premierul italian a promis să îi scutească de taxe pe proprietarii de IMM-uri, afectaţi de cutremur în cea mai productivă zonă de afaceri a Italiei.(USAToday)
Cutremur în nord-estul Japoniei
Un cutremur cu magnitudinea 6.1 a lovit joi coasta de nord-est a Japoniei şi a fost centrat la aproximativ 66 km nord-est de Hachinohe, la o adâncime de 25 de mile. Nu s-a dat nicio alertă de tsunami. (USAToday)
O NOUĂ ATENŢIONARE COD GALBEN de ploi. Ce judeţe vor fi afectate
Administraţia Naţională de Meteorologie a emis vineri o nouă atenţionare cod galben de ploi, valabilă de vineri de la ora 12:00 până sâmbătă la ora 09:00 în 11 judeţe din ţară. De asemenea, se menţine atenţionarea meteo cod galben de ploi de vineri, între orele 06:00-12:00.(Mediafax)




