Cancerul la sân: în scădere în Europa, în creştere în România
Rata mortalităţii cauzate de cancerul la sân a scăzut semnificativ în ultimii 20 de ani, în Europa. Cercetări recente arată că îmbunătăţirea mijloacelor de diagnosticare şi a politicilor de tratament a contribuit substanţial la reducerea numărului de decese în urma acestei boli, mai ales în Marea Britanie şi în Islanda.
Rata mortalităţii rămâne însă stabilă în ţările central-europene, iar în unele dintre acestea chiar a crescut. Oamenii de ştiinţă au afirmat ca atare necesitatea de a diagnostica şi de a trata mai bine boala, pentru a reduce cât mai mult decesele care ar fi putut fi evitate, transmite Reuters.
Potrivit cercetării conduse de Philippe Autier, de la
Institutul Internaţional de Prevenire din Franţa, care a evaluat fluctuaţia ratei mortalităţii în 30 de ţări, din 1989 până în 2006, per ansamblu, rata mortalităţii a scăzut cu o cincime, ajungând la 24 la 100.000 de decese.
Cea mai mică incidenţă a morţii cauzate de cancer a fost întregistrată în Spania: 18,9 la 100.000, iar cea mai vizibilă schimbare pozitivă a avut loc în Marea Britanie, unde mortalitatea a scăzut de la o rată de 41,6 la 28,2, scrie BBC.
În ciuda progresului, Marea Britanie continuă să aibă o incidenţă a morţii mai mare decât ţara noastră sau Estonia, Germania şi Franţa. Deşi numărul deceselor înregistrate în România e mai mic decât în alte ţări, el a înregistrat, din nefericire, o creştere între anii 2004-2006, faţă de 1987-1989 cu aproximativ 2,5 la 100.000. Astfel, în timp ce Islanda a înregistrat o scădere cu 45% a mortalităţii, România a cunoscut o creştere a acesteia cu 17 procente, arată un studiu publicat în British Medical Journal.

De asemenea, România se află pe primul loc în Uniunea Europeană la mortalitatea cauzată de cancerul de col uterin, cu un risc de 6,3 ori mai mare decât media europeană, iar 13 românce din 100.000 suferă din cauza acestei boli, potrivit secretarului de stat în Ministerul Sănătăţii, Cristian Irimie, citat de Agerpres.
Echipa de cercetători de la Institutul francez de Cercetare şi Prevenire a identificat drept posibile cauze ale progreselor reduse în ceea ce priveşte scăderea mortalităţii „activităţile de screening dezorganizate, numărul redus de mamografe, adoptarea greoaie a medicamentelor anti-cancer şi investiţiile sub media europeană în sistemul de sănătate.”
Numeroase alte studii au arătat că stilul de viaţă contribuie semnificativ la creşterea incidenţei cancerului la sân. De exemplu, peste 2.000 de femei mor în fiecare an, din cauza cancerului la sân, legat de consumul de alcool. Doar 3 pahare de vin pe săptămână pot creşte riscul de recidivă a bolii cu 30%, relatează Daily Mail. Cele mai vulnerabile sunt, conform Kaiser Permanent Division of Research din Oakland, California, femeile supraponderale, obeze sau care au intrat la menopauză.
Un alt exemplu este consumarea de alimente îmbogăţite cu acid folic, cum sunt unele produse din paste, orez sau cereale, care a fost asociată cu un risc cu 21% mai mare de cancer. Riscul de mortalitate este crescut, mai ales în cazul populaţiei suferinde de boli de inimă, arată o cercetare realizată în Norvegia de medici din cadrul Spitalului Universitar Haukeland.
Potrivit Agerpres, datorită unui nou instrument de calcul, care ţine cont de procesul de îmbătrânire a populaţiei, oamenii de ştiinţă pot să prevadă mortalitatea asociată fiecărui tip de cancer pe fiecare ţară. Folosind această metodologie, experţii au estimat că, în 2030 vor exista 21,3 milioane de cazuri noi de cancer şi 13,3 milioane de decese din cauza acestei boli.
Taguri:
Recomandăm:
- Lupta pentru viață continuă și după învingerea cancerului
- J. Camp, după moartea soției: Încă mai cred
- Lumea prin ochii pacientului 98.001
- Ziua Internațională a Copilului Bolnav de Cancer
- Carnea procesată, corelată cu apariția cancerului pancreatic
- Studiu: 40% dintre cancere sunt provocate de virusuri
- Antiperspirantele duc la apariţia cancerului la sân?
ARTICOLE SIMILARE
-
Cine ne-a furat scrisorile de dragoste? Eliza Berzescu | 07 feb 2012 -
Credința din portofel și credința din suflet Alina Kartman | 03 feb 2012
În raportul intermediar din cadrul Mecanismului de Cooperare şi Verificare, Comisia Europeană a lăudat, din nou, activitatea Direcţiei Nationale Anticoruptie şi Agenţiei Nationale de Integritate, iar Consiliul Superior al Magistraturii şi Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie au fost din nou criticate (România liberă)PREGĂTIRI DE RĂZBOI Ambasadele din Israel se tem de un atac cu rachete din partea Iranului
Mai mulţi diplomaţi aflaţi la post în Israel au solicitat măşti de gaze, iar ambasadele întocmesc planuri în caz de atac cu rachete, de teamă că mii de israelieni cu dublă cetăţenie vor cere evacuarea din ţară dacă va izbucni un conflict cu Iranul. (Realitatea)Rusia avertizează că atitudinea Israelului faţă de Iran ar putea avea consecinţe catastrofale
Speculaţiile Israelului privind fabricarea în Iran a unor arme nucleare ar putea avea consecinţe catastrofale, a declarat miercuri un oficial de rang înalt din cadrul Ministerului rus de Externe, Mihail Ulianov. (Mediafax)Preşedintele israelian Shimon Peres adresează un mesaj de pace poporului iranian
Preşedintele israelian Shimon Peres a adresat miercuri un mesaj de pace poporului iranian în timpul unui discurs în Parlament, în ciuda deceniilor de animozitate între cele două ţări. (Agerpres)Le Monde: Efectele sancțiunilor comerciale adoptate de Europa și SUA împotriva Iranului devin vizibile
Urmând exemplul Uniunii Europene, China și Japonia au redus importurile de petrol din Iran, limitând astfel veniturile Teheranului și o sursă esențială de schimb valutar. (Le Monde)




