Schimbările mici te pot proteja de cancer

11 dec 2011 | Sănătate

Schimbări mici în stilul de viaţă pot preveni 4 din 10 tipuri de cancer, s-a descoperit într-un studiu publicat în revista de specialitate a Asociaţiei Americane de Cercetare privind Cancerul.


fumatCercetătorii au analizat sute de cazuri din cele mai întâlnite forme de cancer, iar rezultatele sunt uimitoare: 40 la sută din cancerele care apar la femei pot fi prevenite prin schimbări ale stilului de viaţă, în timp ce la bărbaţi procentul este de 45 la sută.

Obiceiuri precum fumatul şi mâncarea nesănătoasă sunt responsabile de cele mai multe cazuri de cancere. Fumatul cauzează 61.000 de cazuri pe an, iar obezitatea şi dietate nesănătoasă, cu multă carne roşie, sare, lipsită de fructe şi fibre duc la 17.000 de îmbolnăviri de cancer. Alcoolul este responsabil pentru 12.500 de cancere, iar radiaţiile solare provoacă tot cam atâtea cancere de piele pe an.


Toate aceste lucruri se pot schimba dacă există voinţă. „Este clar că 40 la sută dintre cancere sunt cauzate de obiceiuri pe care avem puterea să le schimbăm." , spune profesorul Max Parkin, unul dintre autorii studiului.

Surse: Daily Mail, All Voices

Taguri:

sanatate, cancer,

RSS general RSS ştiri RSS bloguri
Newsletter
[x] Închide

Abonează-te la newsletter-ul ST şi vei primi, cu frecvenţa aleasă de tine, informaţii despre actualitatea care te interesează.
ATENŢIE: Pentru a te asigura că newsletterul nu va fi blocat de filtrul anti-spam, adaugă adresa newsletter@semneletimpului.ro în 'Address Book'/'Contacts'

ULTIMELE ADĂUGATE [x]

Suplimentele de calciu, periculoase pentru femei Dieta miraculoasă care previne crizele de epilepsie Marea Britanie ar putea subvenționa tratamente FIV pentru cuplurile gay Citeşte mai mult