STUDIU: Carenţa de B6 și B12 creşte riscul apariţiei depresiei

22 iun 2010 | Pe scurt

    Este știut deja că vitaminele B6 și B12 au un rol bine determinat în funcționarea sistemului nervos și a memoriei. Un grup de cercetători de la Centrul Medical Universitar din Chicago a constatat că lipsa proporției corecte a acestor vitamine din organism este relaționată cu stările depresive. Simptomele depresiei se diminuează cu 2% pentru fiecare doză de 10 miligrame de B6 sau B12, relatează Reuters. Studiul s-a făcut pe un lot de 3.500 de persoane cu varsta de peste 65 de ani.

 

Vegetarienii şi B12 (Foto: fietha.files.wordpress.com)    De asemenea periculoase pentru sistemul nervos sau în cancere sunt și supradozele de vitamine B6 sau B12.

 

    În alimentele de origine vegetală vitamina B6 se găsește de pildă în fasole, cartofi, banane, unt de arahide dar se găsește și în produsele de origine animală - carne de pui, ton, somon. Vitamina B12 se găsește în general în carnea de vită, păstrăv, somon și în produsele lactate.

Taguri:

vegan, vegetarianism, b12, b6

RSS general RSS ştiri RSS bloguri
Newsletter
[x] Închide

Abonează-te la newsletter-ul ST şi vei primi, cu frecvenţa aleasă de tine, informaţii despre actualitatea care te interesează.
ATENŢIE: Pentru a te asigura că newsletterul nu va fi blocat de filtrul anti-spam, adaugă adresa newsletter@semneletimpului.ro în 'Address Book'/'Contacts'

ULTIMELE ADĂUGATE [x]

SUA au testat penicilina pe guatemalezi Pacea în Orientul Mijlociu - posibilă şi urgentă Bulgaria, o ţintă legitimă pentru al-Qaida Citeşte mai mult