Occidentalii sunt predispuși la consumul de grăsimi și alcool

15 iul 2011 | Sănătate

Locuitorii din Occident pot manifesta o modificare a ADN-ului prin care devin predispuși la consumul de grăsimi și alcool, susține un studiu al cercetătorilor de la University of Aberdeen.

 

alcoholgenedna45660Occidentalii au anumite zone ale creierului mult mai ușor stimulabile, în special cele care „gestionează alegerea alimentelor pe care le consumăm", care „ne pot face să poftim după produse bogate în grăsimi și alcool", a spus Dr. Alasdair MacKenzie, conducătorul studiului.


Nu aceeași situație se întâmplă în Asia, unde locuitorii sunt mult mai puțin înclinați spre aceste opțiuni alimentare. MacKenzie a declarat pentru BBC că nici cetățenii din est nu sunt feriți de consumul de grăsimi și alcool dacă merg în occident, întrucât vor avea aceleași probleme prin adaptarea la noua cultură.


Cercetătorii pun modificările genetice pe baza stării societății din secolele trecute când, pentru supraviețuire, europenii s-au axat mult pe o dietă bogată în grăsimi și pe consumul de alcool. În timp aceasta a devenit nu doar dieta căutată ci și cea obișnuită, chiar favorită. „Efectele negative ale grăsimilor și alcoolului așa cum le vedem azi probabil că nu au contat atât de mult atunci, când speranța de viață era undeva între 30 și 40 de ani", a explicat MacKenzie.


Studiul a fost publicat în ediția curentă a Journal of Neuropsychopharmocology.

RSS general RSS ştiri RSS bloguri
Newsletter
[x] Închide

Abonează-te la newsletter-ul ST şi vei primi, cu frecvenţa aleasă de tine, informaţii despre actualitatea care te interesează.
ATENŢIE: Pentru a te asigura că newsletterul nu va fi blocat de filtrul anti-spam, adaugă adresa newsletter@semneletimpului.ro în 'Address Book'/'Contacts'

ULTIMELE ADĂUGATE [x]

Suplimentele de calciu, periculoase pentru femei Dieta miraculoasă care previne crizele de epilepsie Marea Britanie ar putea subvenționa tratamente FIV pentru cuplurile gay Citeşte mai mult