Excesul de apă dăunează grav sănătății

14 iul 2011 | Sănătate

Consumul excesiv de apă poate fi extrem de dăunător pentru sănătate, avertizează Margaret McCartney, coautor al unui studiu privind beneficiile și pericolele H2O, publicat de British Medical Journal.


Foto: FlikrPotrivit lui McCartney, cercetător la Universitatea Glasgow, ingerarea unei cantități mari de apă duce la tulburări ale somnului, în cazurile în care oameni sunt nevoiți să meargă mai des la toaletă.

 

Problemele se agravează însă atunci când vorbim deja de un exces de apă în organism. Acesta provoca leziuni renale, atrage atenţia cercetătoarea menţionată, avertizând totodată că marii consumatori de apă riscă să dezvolte hiponatremie - o boală foarte gravă, adeseori cu deznodământ letal, care reduce nivelul de sodiu din organism şi provoacă umflarea creierului.

 

Studiul a urmărit să răspundă și teoriei potrivit căreia consumul mare de apă ajută la slăbit sau în lupta cu bolile renale. „Nu am obţinut dovezi experimentale în acest sens," a declarat profesorul Stanley Goldfarb de la Universitatea Pennsylvania.

RSS general RSS ştiri RSS bloguri
Newsletter
[x] Închide

Abonează-te la newsletter-ul ST şi vei primi, cu frecvenţa aleasă de tine, informaţii despre actualitatea care te interesează.
ATENŢIE: Pentru a te asigura că newsletterul nu va fi blocat de filtrul anti-spam, adaugă adresa newsletter@semneletimpului.ro în 'Address Book'/'Contacts'

ULTIMELE ADĂUGATE [x]

Suplimentele de calciu, periculoase pentru femei Dieta miraculoasă care previne crizele de epilepsie Marea Britanie ar putea subvenționa tratamente FIV pentru cuplurile gay Citeşte mai mult