Cum să îţi convingi copilul să mănânce legume?
O echipă de cercetători din Marea Britanie a găsit soluţia la refuzurile celor mici de a mânca legumele din mâncare. Dacă părinţii îi recompensează pe copii pentru ascultare (de ex, le dau câte un abţibild de fiecare când acceptă să guste mâncarea) curând nu vor mai avea probleme cu mofturile, arată un studiu publicat în revista de specialiate, American Journal of Clinical Nutrition.
Deşi ideea pare simplă, sistemul de recompensare al copiilor fiind intuitiv pentru orice părinte, ea este totuși controversată printre cercetători.
Asta pentru că unele studii au arătat că prin sistemul bazat pe recompense copilul îşi poate pierde interesul de a mânca chiar și alimentele care îi plăceu deja. În plus, cercetătorii le mai recomandă părinţilor să îi recompenseze pe copii cu lucruri, nu cu alte feluri de mâncare.
Studiul a arătat că după două săptămâni de recompense primite pentru acceptarea unor porții minuscule (mai mici decât o unghie) de legume, copiii au început să le prindă gustul şi au fost mai deschişi să încerce și unele noi.
Surse: Reuters, Daily Times
Recomandăm:
- Zahărul să fie trecut pe lista substanţelor toxice, vor cercetătorii
- S-a inventat aparatul care redă parţial văzul
- Delegațiile dese afectează sănătatea
- Pe moarte, după ce a mâncat 15 ani NUMAI nuggets de pui
- Costul unei vieți nesănătoase
- Studiu: Bărbații narcisiști își pun sănătatea în pericol
- Obsesia unei femei pentru pizza ar putea să o omoare
ARTICOLE SIMILARE
Pakistanul l-a condamnat pentru „conspirație împotriva statului” pe medicul care a ajutat CIA la găsirea lui bin Laden (AP)
Yahoo! Plănuiește o revoluționare a motorului de căutare online (AP)
HP concediază 27.000 de angajați în încercarea de a reabilita economic compania (AP)
Infografic: Cine muncește cele mai multe ore? (BBC)
BBC Future: Înseamnă „globalizarea” uniformizarea la o singură cultură? (BBC)
Furtuna tropicală Bud se îndepărtează de nord-vestul coastei pacifice a Mexicului, intensificându-și totodată puterea (USA Today)
Un prim manuscris inedit al cărţii lui Antoine de Saint-Exupéry a fost găsit din întâmplare într-un lot de Corespondenţă, expus spre vânzare (Cotidianul)
Un bărbat a tăiat 91 de arbori din pădurea Letea, una dintre rezervaţiile naturale ale ţării (Observatorul de Constanța)
Tsunamiul din Japonia: O cantitate fără precedent de materiale care au plutit în derivă a eşuat în Alaska (Mediafax)
Savanţii au transformat celule epiteliale în ţesut miocardic sănătos şi funcţional (Mediafax)
Tratament în premieră pentru cancerul hepatic (Adevărul)
Cel mai bătrân locuitor al României este o femeie în vârstă de 112 ani (Mediafax)





