Creierul se distruge la beție
Beția ocazională sau „binge-drinking" este considerat de mulți adolescenți drept un ritual de trecere la maturitate. Însă așa cum susțin cercetătorii de la universitatea din Cincinnati, ultimul lucru pe care îl face băutura este să te facă mai înțelept.
O echipă de cercetători britanici a scanat creierele a 29 de tineri între 18 și 25 de ani care au obiceiul să se îmbete în week-end. Băieții obișnuiau să consume cinci sau mai multe pahare de alcool pe noapte, în timp ce fetele ajungeau la patru sau peste.
Oamenii de știință au observat că ingestia de alcool cauzează o diminuare periculoasă a creierului. Mai exact, alcoolul duce la subțierea stratului cortical al cortexului pre-frontal, responsabil pentru procesarea emoțiilor, controlarea impulsurilor, atenției și luarea deciziilor.
„Fie că alcoolul este neurotoxic (distrugând celulele neuronale) fie, deoarece creierul este în dezvoltare la vârsta de 20 de ani, interferează cu factorii de dezvoltare și afectează modul în care creierul crește," a explicat profesorul Tim McQueeny, coordonatorul cercetării. McQueeny va prezenta rezultatele cercetării sale în cadrul întâlnirii anuale a Societății de Cercetare privind Alcoolismul, care va avea loc în Atlanta (SUA).
Taguri:
Recomandăm:
- Cum să gândești mai bine ca niciodată
- VEZI cum pot jocurile violente să îți modifice creierul
- Alcoolul nu strică, ci opreşte "alarma" creierului
- AlcoHelp: Ajutor specializat antialcool, pe judeţe
- 5 mituri despre exodul tinerilor din biserici
- Primul centru gratuit pentru alcoolici
- Dieta pentru o memorie bună şi un intelect ascuţit
ARTICOLE SIMILARE
VIDEO: Hezbollah cere liniște în Beirut
Lider Hezbollah face apel la calm după ce mai mulți pelegrini libanezi au fost răpiți de rebeli sirieni. Rudele celor 13 bărbați răpiți au incendiat cauciucuri pe străzile Beirutului. (The Guardian)
Teheranul protestează împotriva „paradei gay" de la Eurovision
Iranul a anunțat că și-a retras ambasadorul din Baku (Azerbaijan) pentru a protesta împotriva „insutelor aduse sanctității" islamului cu ocazia Eurovisionului și a „paradei gay" planificate să însoțească evenimentul. (Der Spiegel)
Nu există un model de democrație islamică
E la modă printre liderii occidentali să laude modelul democratis islamic al Indoneziei. Spuneți-i asta lui Asia Lumbantoruan, un creștin a cărui biserică, la periferia Jakartei a fost incendiată de militanți islamiști. (The New York Times)
Bătălia pentru cine luptă în Israel
Tot mai mulți evrei ultra-ortodocși din Israel nu se mai feresc să se alăture armatei. (The New York Times)
Egipt: Judecătorii dau sentințe pe viață pentru 12 creștini
O curte judecătorească locală a condamnat 12 creștini la închisoare pe viață și a achitat 8 musulmani implicați anul trecut în ciocniri violente, care au provocat moartea a două persoane. (Christian Post)





