Consumul de băuturi dietetice crește riscul de infarct
Persoanele care consumă zilnic băuturi dietetice, având și un stil de viață nesănătos, sunt expuse considerabil riscului de atac de cord, indică un nou studiu american.

Nu mai puțin de 44 % din persoanele care consumă zilnic băuturi dietetice sunt expuse unui risc de infarct, în timp ce persoanele care nu folosesc sau consumă foarte rar astfel de băuturi au un risc de 22%, arată studiul american publicat în Jurnalul de Medicină Internă Generală.
„Ceea ce am observat noi, reprezintă o asociere. Acești oameni au mai multe obiceiuri nesănătoase", explică cerceătorul Hannah Gardener, (Școala de Medicină „Leonard M. Miller, Universitatea din Miami), citat de Reuters.
Deși aceste băuturi dietetice conțin puține calorii, substanţele artificiale chimice care sunt folosite pentru a îndulci răcoritoarele au un efect nociv asupra ficatului, similar alcoolului. Substanțele chimice dezechilibrează puternic metabolismul, provocând multiple probleme precum hipertensiune arterială, diabet zaharat și un nivel crescut de colesterol.
În cadrul cercetării, Gardener a studiat 2,564 de adulți din New York, cu vârsta peste 69 de ani la momentul începerii experimentului. În următorul deceniu, 591 de bărbați și femei au avut un atac de cord, sau un accident vascular cerebral sau au murit din cauze cardiovasculare. Între aceștia erau 31% dintre cei 163 de oameni care au consumat zilnic o băutură dietetică, începând din prima zi a studiului.
„Nu cred că oamenii ar trebui să își schimbe stilul lor de viață, pe baza acestui experiment" afirmă Gardener, însă a adăugat că va continua cercetarea spre a evalua concret legătura dintre băutura dietetică și problemele cardiovasculare.
Sursa: Med.miami
Taguri:
Recomandăm:
- VIDEO al unei mame care a refuzat avortul, vizualizat de 10 milioane de oameni
- Povestea adventistei care a salvat Rusia de la criza economică: Oksana Sergienko
- O singură credinţă. De ce mai multe biserici?
- A fost descoperită superbacteria care rezistă la tratamentul cu antibiotice
- Liderii religioși din trei țări asiatice sunt alarmați de efectul Lady Gaga
- Cele 4 puncte de interes major de pe agenda discuţiilor la summitul G8
- 7 obiceiuri care scad riscul de Alzheimer
Pakistanul l-a condamnat pentru „conspirație împotriva statului" pe medicul care a ajutat CIA la găsirea lui bin Laden (AP)
Yahoo! Plănuiește o revoluționare a motorului de căutare online (AP)
HP concediază 27.000 de angajați în încercarea de a reabilita economic compania (AP)
Infografic: Cine muncește cele mai multe ore? (BBC)
BBC Future: Înseamnă „globalizarea" uniformizarea la o singură cultură? (BBC)
Furtuna tropicală Bud se îndepărtează de nord-vestul coastei pacifice a Mexicului, intensificându-și totodată puterea (USA Today)
Pilulele de calciu ridică „riscuri pentru inimă" (BBC)
Un prim manuscris inedit al cărţii lui Antoine de Saint-Exupéry a fost găsit din întâmplare într-un lot de Corespondenţă, expus spre vânzare (Cotidianul)
Un bărbat a tăiat 91 de arbori din pădurea Letea, una dintre rezervaţiile naturale ale ţării (Observatorul de Constanța)
Tsunamiul din Japonia: O cantitate fără precedent de materiale care au plutit în derivă a eşuat în Alaska (Mediafax)
Savanţii au transformat celule epiteliale în ţesut miocardic sănătos şi funcţional (Mediafax)
Tratament în premieră pentru cancerul hepatic. (Adevărul)
Cel mai bătrân locuitor al României este o femeie în vârstă de 112 ani. (Mediafax)




