Carnea procesată, corelată cu apariția cancerului pancreatic

16 ian 2012 | Sănătate

Existența unei legături între consumarea de carne procesată (precum șuncă sau cârnați) și dezvoltarea cancerului pancreatic este sugerată de un studiu efectuat recent de cercetători din Suedia.

 

Foto: BBCAceștia au spus că a mânca un excedent de 50 de grame din acest tip de carne, față de cantitatea recomandată de medici, crește riscul de cancer pancreatic cu 19%.

 

Șansele de a dezvolta boala rămân însă scăzute, iar organizația World Cancer Research Fund afirmă că obezitatea persoanelor care consumă excesiv astfel de carne ar putea fi un factor declanșator semnificativ.

 

Studiul a fost publicat în British Journal of Cancer și a analizat date de la 6.643 de pacienți.

 

Consumul de carne roșie și procesată a fost deja corelat cu dezvoltarea cancerului colorectal.
Sursa: BBC

RSS general RSS ştiri RSS bloguri
Newsletter
[x] Închide

Abonează-te la newsletter-ul ST şi vei primi, cu frecvenţa aleasă de tine, informaţii despre actualitatea care te interesează.
ATENŢIE: Pentru a te asigura că newsletterul nu va fi blocat de filtrul anti-spam, adaugă adresa newsletter@semneletimpului.ro în 'Address Book'/'Contacts'

ULTIMELE ADĂUGATE [x]

Suplimentele de calciu, periculoase pentru femei Dieta miraculoasă care previne crizele de epilespie Marea Britanie ar putea subvenționa tratamente FIV pentru cuplurile gay Citeşte mai mult