Austriecii protejează mediul renunțând la carne

17 aug 2011 | Mediu

Austriecii de la Universitatea Tehnică din Viena au publicat ieri un studiu care face din vegetarieni principalii salvatori ai mediului. Ei spun că reducerea consumului de carne este o metodă de protejare a mediului mai eficientă decât agricultura bio sau eliminarea gazelor cu efect de seră, raportează AP.


Foto: thephilosophie.comÎn comparație cu eliminarea cărnii din alimentație „efectul în ceea ce privește consumul de energie, eliminarea de gaze cu efect de seră și poluarea apelor va fi neglijabil și nu întotdeauna pozitiv" precizează Matthias Zessner-Spitzenberg, unul dintre autorii studiului.


Conform studiului, chiar și o reducere a consumului de carne de la 12% din aportul energetic necesar organismului (cât este în prezent), la 5% ar aduce avantaje considerabile. Nutrienții folosiți la creșterea animalelor, importul de carne, dar și consumul energetic necesar creșterii necuvântătoarelor vor fi mult diminuate. De cealaltă parte, consumul de cereale și fructe vor îmbunătății sănătatea populației.


Reducerea consumului de carne ar ajuta nu doar la protejarea planetei, ci și a populației. Mulți austriecii suferă deja din cauza bolilor asociate alimentației precare. Numărul diabeticilor s-a dublat în ultimii 30 de ani, ajungând la aproximativ 350 de milioane, informează un studiu citat de BBC News.

RSS general RSS ştiri RSS bloguri
Newsletter
[x] Închide

Abonează-te la newsletter-ul ST şi vei primi, cu frecvenţa aleasă de tine, informaţii despre actualitatea care te interesează.
ATENŢIE: Pentru a te asigura că newsletterul nu va fi blocat de filtrul anti-spam, adaugă adresa newsletter@semneletimpului.ro în 'Address Book'/'Contacts'

ULTIMELE ADĂUGATE [x]

Consecinţe neaşteptate ale topirii gheţarilor Studiu: multe mamifere nu vor scăpa de încălzirea globală Consumul exagerat pune în pericol sănătatea Planetei Citeşte mai mult