Alcoolul deteriorează memoria
Consumul regulat de alcool crește riscul de pierdere a capacității de memorare, susține o echipă de cercetători de la Universitatea Santiago de Compostela (Spania). Descoperirea îi vizează mai ales pe cei tineri.
Alcoolul afectează hipocampusul, componentă a creierului inclusă în sistemul limbic, ce joacă un rol important în sedimentarea informaţiilor din memorie, susțin cercetătorii. Aceştia au studiat efectele alcoolului, comparând două grupuri de studenți: unii care beau alcool în mod regulat și alții care consumă doar ocazional băuturi alcoolice.
În urma unor analize neurologice care au inclus teste de memorie logică și teste de memorie vizuală, oamenii de știință care au concluzionat că tinerii care consumau regulat alcool au putut să rememoreze cu aproape o treime mai puține lucruri decât ceilalți. De asemenea, scrie Gândul, aceștia prezentau simptome de amnezie anteretrogradă - își aminteau lucruri din trecut, dar nu puteau memora evenimente noi.
„Rezultatele obţinute ne ajută să stabilim o legătură clară între consumul excesiv de alcool şi problemele apărute în asimilarea de noi informaţii în rândul studenţilor sănătoşi," conchide dr. Maria Parada, coordonatorul studiului.
Recomandăm:
- Occidentalii sunt predispuși la consumul de grăsimi și alcool
- Creierul se distruge la beție
- Românii, printre marii alcoolici ai Europei
- Cum să gândești mai bine ca niciodată
- Tot mai mulți medici englezi sunt „alcoolici funcționali”
- Știința, Biblia și consumul de alcool: 8 motive să renunți
- VEZI cum pot jocurile violente să îți modifice creierul
ARTICOLE SIMILARE
- Ce se întâmplă în organism după ce bei un pahar de Coca-Cola
- VIDEO al unei mame care a refuzat avortul, vizualizat de 10 milioane de oameni
- Povestea adventistei care a salvat Rusia de la criza economică: Oksana Sergienko
- A fost descoperită superbacteria care rezistă la tratamentul cu antibiotice
- O singură credinţă. De ce mai multe biserici?
- Liderii religioși din trei țări asiatice sunt alarmați de efectul Lady Gaga
- Cele 4 puncte de interes major de pe agenda discuţiilor la summitul G8
Permisele de conducere cu conţinut armonizat UE ar putea intra în vigoare în ianuarie 2013. (Gândul)
TEST. Cât de repede poţi citi? (Gândul)
Google Chrome a detronat Internet Explorer şi a devenit cel mai folosit browser din lume. (Gândul)
Ce impact are expunerea la soare în cazul pacienţilor cu boli reumatice. (Gândul)
Ministerul Sănătăţii: 34 de persoane au fost diagnosticate cu boala Lyme. (Mediafax)
Cum stai cu tensiunea arterială? Dar cu glicemia? Verifică-le gratuit! (Adevărul)
O orchestră virtuală îţi dă ocazia să fii dirijor. (Associated Press)
Cercetătorii de la Universitatea Cambridge (Marea Britanie) au dezvoltat un sistem prin care cerneala printată pe hârtie poate fi ştearsă cu ajutorul laserului. (Adevărul)
Sfaturi de la psiholog pentru a putea învinge fobia de câini. (Adevărul)





